Odchudzanie to temat, któremu poświęca się ostatnimi czasy bardzo dużo miejsca. Przede wszystkim z tego względu, iż nadwaga dosięga prawie połowę społeczeństwa. Tak duża liczba osób borykających się z nadwagą to nie koniec. Prognozy są druzgocące – za 3 dekady, poziom ten ma wzrosnąć do nawet 60%.

Sposobów na odchudzanie jest wiele. Dzisiaj pragniemy przedstawić ten wygodny, przyjemny i niezwykle praktyczny, a mianowicie – jazdę na rowerze.

Jazda na rowerze – efektywny sposób na odchudzanie


Jazda na rowerze to forma ćwiczeń, która przy odpowiedniej intensywności i objętości może dawać wspaniałe rezultaty.

Efektywny trening to taki, którego intensywność oscyluje w granicach 70% tętna maksymalnego. W praktyce, dla przeciętnej jednostki oznacza to jazdę w tempie około 15-20 km/h po prostym i niewyboistym terenie.

Podczas godzinnego treningu można spalić około 400-600 kalorii, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę wysoka przyjemność z tej aktywności fizycznej. Co więcej – nie obciążą ona stawów i nie powoduje absolutnie żadnych skutków ubocznych.

Ponadto, jazda na rowerze jest skuteczną formą na poprawienie zdrowia i ogólnej kondycji organizmu. Zapobiega powstawaniu żylaków, zwiększa wymianę tlenową i pozytywnie wpływa na samopoczucie.

Rekreacyjna jazda na rowerze – czy może pomóc w redukcji zbędnych kilogramów?


Powszechnie uważa się, że każda forma aktywności sprzyja redukcji zbędnych kilogramów. W zasadzie, w tym przekonaniu jest tylko odrobina prawdy. Wszak, aby doszło do procesu spalania tkanki tłuszczowej musimy w jednym czasie znacząco ograniczyć podaż kalorii. Wynika to z faktu, iż spalanie materiału zapasowego zachodzi dopiero wtedy, gdy organizm wykorzysta dostarczone pożywienie. Dlatego też, rekreacyjna jazda na rowerze może być pomocna przy odchudzaniu tylko w momencie jednoczesnego stosowania się do założeń diety redukcyjnej.

Alternatywny trening aerobowy – jaki sport będzie skuteczny oprócz jazdy na rowerze?
Istnieje wiele ćwiczeń aerobowych, które można określić mianem skutecznym jeśli chodzi o procesy redukcyjne. Mowa między innymi o:

  • bieganiu
  • pływaniu
  • jeździe na rolkach/łyżwach

Co więcej, przy redukcji sprawdzą się zajęcia aerobiku oraz niekiedy siłownia.

Nie zapominaj o diecie!
Odchudzanie to nie tylko trening. Aby jazda na rowerze okazała się dostatecznie skuteczna musimy zadbać także o odpowiednie odżywianie. Regularna, zbilansowana dieta to absolutna konieczność. Bez niej, przejechane kilometry mogą dać niezbyt satysfakcjonujący rezultat.

Nie stosuj głodówek i innych niezwykle wymagających diet. Wystarczy wprowadzić regularność i zadbać o odpowiedni bilans posiłków. Zaleca się jeść minimum 5 razy na dobę.

Dietę można ułożyć zarówno „w pojedynkę”, jak i skorzystać z usług profesjonalistów – dietetyków. Warto jednak przy tym pamiętać, że korzystanie z „gotowców” nie zawsze będzie korzystne.

Opcjonalnie, możesz skorzystać również z suplementów diety na odchudzanie. Ich stosowanie niesie za sobą korzyść w postaci jeszcze szybszego odchudzania.