kroki do redukcji zbędnych kilogramów

Bez cienia wątpliwości, jednym z najczęściej stawianych postanowień dotyczy odchudzania organizmu. Chcemy wyglądać lepiej, a co za tym idzie – musimy schudnąć. Odchudzanie to proces, który na pewno nie należy do najłatwiejszych. Wręcz przeciwnie – można określić go mianem trudnego i wymagającego. Nie mniej jednak, sporemu gronu udaje się dopiąć swego i wyszczupleć. 

Jak schudnąć, czyli odchudzanie w trzech prostych krokach

Odchudzanie to proces do którego trzeba mieć sporo cierpliwości, wszakże efekty nie pojawiają się natychmiastowo. Wręcz przeciwnie – przychodzą wolno. W skali miesiąca można chudnąć w tempie maksymalnie do kilku kilogramów. Większe ilości spalanego tłuszczu mogą być zagrożeniem dla zdrowia organizmu.

W pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o to, by zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze. Równie istotny, co pro-zdrowotność jest bilans naszej diety. Powinien on być dostosowany do naszej wagi i wzrostu oraz codziennie podejmowanej aktywności fizycznej.

Następnie, należy bezwzględnie zadbać o aktywność fizyczną. Wszak, sama dieta może być najzwyczajniej w świecie niewystarczająca. Jak ćwiczyć by schudnąć? Przede wszystkim – regularnie. Sama forma aktywności jest w pełni dowolna. Ważne jest jednak to, by była ogólnorozwojowa – angażowała wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Ostatnim, opcjonalnym etapem jest zadbanie o suplementację. Stosowanie środków wspomagających odchudzanie nie jest konieczne, ale jak najbardziej wskazane. Zastosowanie znajdą takie środki jak: zielony jęczmień, acai berry, african mango czy popularny ostatnimi czasy błonnik witalny Fibre Select (fibreselect.pl).

Odchudzanie wcale nie musi być trudne i uciążliwe – poznaj naszą receptę!

odchudzanie w trzech prostych krokach

Redukcja zbędnych kilogramów kojarzona jest głównie jako proces nieprzyjemny, trudny i wymagający. W zasadzie, trudno się z tym nie zgodzić – wszelkie formy odchudzania wymagają zaangażowania i sporej intensywności. Nie mniej jednak, niektóre sposoby na odchudzanie są mniej nieprzyjemne od innych. Ba, niektórzy nawet stwierdzą, że stanowią świetną rozrywkę.

Do jednych z najlepiej przyjmowanych form redukcyjnych z całą pewnością można zaliczyć jazdę na rowerze. Należy mieć świadomość, że każda – absolutnie każda forma ruchu doprowadza do redukcji kilogramów. Wszak, aktywność fizyczna generuje zapotrzebowanie energetyczne, co skutkuje spalaniem dostarczanych materiałów i tkanki tłuszczowej. Wiele osób jednak nie zauważa redukcji, gdyż jednocześnie ze wzrostem aktywności fizycznej, zwiększa porcje lub ilość posiłków. To naturalne, wszak – po wysiłku odczuwamy zwiększone łaknienie.

Warto zauważyć, że wycieczka rowerowa w rekreacyjnym, wolnym tempie nie będzie tak efektywna jak trening rowerowy. Kiedy podczas godzinnej jazdy w tempie „wycieczkowym” spalimy około 150 kalorii, w przypadku tempa treningowego może być to nawet 600 kcal.

Tempo jazdy powinno oscylować w granicach 15-20 kilometrów na godzinę, co oznacza, że podczas jednej sesji treningowej przejedziemy kilkanaście kilometrów. Wszak, minimalny czas trwania treningu powinien wynosić kilkadziesiąt minut. Taka intensywność zagwarantuje spalanie dużej ilości tkanki tłuszczowej.

Trening rowerowy warto uskuteczniać możliwie często, do nawet siedmiu razy na tydzień. Ta forma treningowa nie wymaga codziennej regeneracji.

Nie zapomnij o motywacji!

Czy wiesz, że najczęstszą przyczyną braku finalizacji założeń noworocznych nie są ograniczenia finansowe czy fizyczne, a mentalne? Nasza motywacja szybko wygasa, dlatego też Twoim zadaniem jest również to, aby dodatkowo o nią zadbać.

Planuj całe dnie, monitoruj postępy, nagradzaj siebie i przede wszystkim – NIGDY nie ulegaj pokusom.

Podsumowanie

Podejmując trudy treningu (rowerowego i nie tylko!) nie możesz zapomnieć o tym, że ilość dostarczanego materiału nie może wzrastać.